söndag 10 november 2013

Mina trädgårds-alster

Här är lite bilder på trädgårds-alster som vi har i våran trädgård.


Mysigt med lite värme i höst kylan!

Har länge tittat på en eld-korg, men tycker att kvalitén har varit för dålig,
den kommer att rosta sönder första säsongen.
Kom över lite plattjärn 30mm x 2 mm ( kan man bocka förhand med skiftnyckel. )
klippte upp dom i längder och valsade 2 st. lika ringar och 1 st. botten ring.
svetsa ihop delarna.
gjorde även 1 botten platta av 6 mm plåt som jag hitta på skroten.
den håller nog hela min livstid,



Här har jag gjort en stabil bänk av restvirke
från olika renoveringar.


Planteringslåda med spaljé

gjort av en emballage låda som skulle slängas.
dela den på mitten så det blev 2 stycken,
måla och satte mark väv på insidan och leka kulor för dränering. 


Lyfte upp vatten fontänen på en stubbe
så att den kom lite högre upp.



Här har jag lagt kraftiga träplank i gräset
stig som leder till en bänk med spaljé.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Guldfiskarna fryser.

Dom har fått tak som förhoppningsvis värmer och skyddar, hoppas dom klara sig. Jag tror att dom längtar till våren.